YOUTUBE

RU

INSTAGRAM

Blog o podróżach, alternatywne trasy motocyklowe i podróże poza utartym szlakiem
Logo bloga podróżniczego o podróżach motocyklowych
Blog podróżniczy o wyprawach motcyklowych, wycieczkach samochodowych poza utartym szlakiem.

Albańska riwiera. Dzień 22. Relacja – Bałkany 2016

07 września 2016

Saranda – Droga SH8 – Porto Palermo Castle – Parku Kombëtar Llogara – Wlora – Tirana (~300 km)

O drodze SH8 w Albanii czytaliśmy wcześniej w różnych miejscach w sieci. Wszyscy zgodnie bardzo polecali tę trasę. Ja mogę tylko dodać od siebie, że nie zawiodła nas. Pogoda była piękna, droga pusta, widoki sami zobaczcie ;)

Widok na Borsh Beach, AlbaniaNic nie zapowiadało takiej pogody. Okazało się, że jest jakaś dziura we froncie, który do nas szedł i chcieliśmy ją wykorzystać jak najlepiej. Na zdjęciu widok na Borsh Beach.

Droga do Porto Palermo CastlePo wczorajszych doświadczeniach Joachim dużo uważniej dobierał drogi. Tutaj droga do Porto Palermo Castle.

Porto Palermo Castle, AlbaniaJa zdejmuję membrany a Joachim włamuje się do zamku Porto Palermo, który jest zamknięty.

Prints Beach, AlbaniaWidok na Prinos Beach przy drodze SH8. W stroju motocyklowym w taką pogodę? Jechało się dobrze, niestety postoje nie mogły trwać zbyt długo, bo zaczynaliśmy się gotować. Co ciekawe – o tej porze roku były już pustki na plażach i w hotelach.

Mount Çika, AlbaniaPowoli wjeżdżamy do góry. Obok nas Mount Çika.

Droga SH8, AlbaniaBardzo dużo naczytałem się o tej drodze w środku zimy. Teraz jeździłem po tych serpentynach przy ponad trzydziestostopniowym upale. Punkt siedzenia zmienia wszystko 🙂

trasa motocyklowa, droga SH8, AlbaniaPo wczorajszym offie, dzisiejszy dzień był jak bajka. Odpoczywaliśmy.

Przy drodze SH8 rosły zioła. Albania.Przy drodze SH8 rosły zioła. Pierwszy raz widziałem jak rośnie szałwia w swoim naturalnym środowisku. Zdjęcie robił pan, który sprzedawał gałązki szałwii i miód.

trasa motocyklowa SH8, AlbaniaMniej więcej tak to wyglądało. Przyjemna i łatwa droga. (40°11’5″ N 19°35’36” E)

Chmury na SH8, AlbaniaWyżej było coraz więcej chmur. Uwielbiam ten widok. Prawie jak w samolocie.

Wiatr na SH8, AlbaniaTrochę wiało. Miło było się schłodzić 🙂

Restauracja panorama i drzewaTe drzewka zrobiły na mnie wrażenie. Wyglądały jak duże bonsai. Chmury co chwilę przesłaniały drogę przed nami aby po chwili znowu ją odsłonić.

Restauracja z widokiem na Morze JońskieNie mogliśmy sie powstrzymać. Musieliśmy tam zjeść!!!

Restauracja w chmurach, droga SH8, AlbaniaZamówiliśmy ostatni pilaf tej podróży. Niestety tutaj było on średni i raczej był dodatkiem niż osobnym daniem. Ale wszystko jedno. Widok był świetny. Restauracja w chmurach. (40°11’47” N 19°35’53” E)

Wlora, AlbaniaJadąc dalej drogą przejechaliśmy Parku Kombëtar Llogara i wjechaliśmy do Wlory. Przed nami dylemat. Czy zostać tutaj i szukać noclegu czy jechać do Tirany. W tym momencie było pięknie jednak za jakąś godzinę miały przejść dość duże burze z piorunami. Po krótkim namyśle uznaliśmy, że podejmiemy ryzyko i dojedziemy do Tirany.

Przygotowaliśmy się na deszcz. Nastawiliśmy GPS-a, zatankowaliśmy. Wybraliśmy najszybszą drogę z wykorzystaniem autostrady. Około północy byliśmy na przedmieściach Tirany. Na całe szczęście udało nam się przejechać między burzami i nie zmokliśmy. Przejeżdżaliśmy tylko przez zalane drogi i miasteczka. O północy dotarliśmy do Tirany.

AUTOR WPISU:

ŁUKASZ GAJEWSKI

Twój adres e-mail:
OK, Wysyłaj MI
Formularz został wysłany - dziękujemy.
Proszę wypełnić wszystkie wymagane pola!

Inspiracje do podróży na maila

Kilka razy w roku wyślemy Ci ciekawe inspiracje do podróży.

Gorące źródło nad oceanem w Islandii. Zima w tle góra.

YOUTUBE

Logo WebWave - strony www

INSTAGRAM

Między kilometrami logo bloga podróżniczego

Zdjęcia i zapiski z podróży, wypraw motocyklowych, mapy i trasy wycieczek, blog podróżniczy.
Jeżeli chcesz wykorzystać materiały z tej strony
skontaktuj się z nami. Ta strona wykorzystuje pliki cookie.

Logo bloga podróżniczego Między Kilometrami
Góra o zachodzie słońca. Inspiracje podróży.